Friday, July 2, 2010

PENDAFTARAN TASKA BARU


product.jpg
TASKA RYHANNA
DI AMPANG KUALA LUMPUR


KAK INA HARAP IMPIAN KAK INA TERCAPAI.......AMIN
GARIS PANDUAN PENDAFTARAN TASKA
(BARU / PENDAFTARAN SEMULA)
  1. Pemohon boleh mendapatkan Buku Garis Panduan Prosedur Memproses Permohonan Penubuhan TASKA berharga RM 10/= di mana-mana Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah atau Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri atau Jabatan Kebajikan Masyarakat Malaysia (Ibu Pejabat). Buku ini secara amnya, menggariskan kehendak-kehendak Jabatan Kebajikan Masyarakat, Pihak Berkuasa Tempatan, Jabatan Bomba dan Penyelamat dan Jabatan Kesihatan.
  2. Setelah membaca buku itu, sekiranya masih terdapat kekeliruan tentang maklumat yang disediakan, pemohon bolehlah berhubung terus dengan mana-mana pegawai TASKA di Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah yang berhampiran memandangkan mereka lebih mahir mengenai kehendak 3 agensi teknikal setempat.
  3. Pemohon mendaftarkan operasi TASKAnya samada dengan Pejabat Pendaftar Perniagaan atau Pertubuhan.
  4. Pemohon mengemukakan permohonan untuk sokongan kepada 3 agensi teknikal Majlis Tempatan, Jabatan Bomba dan Penyelamat dan Jabatan Kesihatan melalui Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah.
  5. Bagi mendapatkan sokongannya, pemohon perlu memastikan permohonan disertakan dengan dokumen-dokumen sokongan yang lengkap.
  6. Dalam masa yang sama, pemohon menyediakan senarai menu, senarai aktiviti harian, senarai aktiviti bersama ibubapa, pelan lantai beserta pengiraannya dan melengkapkan Borang Permohonan (Borang II).
Pemohon mengemukakan permohonan pendaftaran TASKA ke Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah berhampiran dengan memastikan dokumen-dokumen di bawah disertakan iaitu :
a) Borang Permohonan (Borang II) yang telah dilengkapi ;
b) Kelulusan dari 3 agensi teknikal (Majlis Tempatan, Jabatan Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Kesihatan) ;
c) Pelan Lantai yang menunjukkan ukuran panjang dan lebar dalam meter (setiap ruang);
d) Senarai aktiviti harian ; (disediakan mengikut peringkat umur iaitu bagi kanak-kanak dibawah 2 tahun dan 2- 4 tahun).
e) Senarai menu ; (disediakan mengikut peringkat umur iaitu bagi kanak-kanak dibawah 2 tahun dan 2- 4 tahun).
f) Senarai aktiviti bersama ibubapa ;
g) Perakuan Pendaftaran Perniagaan / Pertubuhan ;
h) Senarai kakitangan (nama, no.k/p, jawatan dan sijil) ; dan
i) Wang Pos / cek atas nama Ketua Pengarah Kebajikan Masyarakat Malaysia.
7. Permohonan akan diproses dan sekiranya ianya lengkap dan mematuhi Akta dan Peraturan TASKA, suatu Perakuan Pendaftaran TASKA yang tempoh sahnya adalah 5 tahun dari tarikh mula diluluskan oleh Ketua Pengarah Kebajikan Masyarakat / Pengarah Kebajikan Masyarakat akan dikeluarkan.
  1. Bagi permohonan pendaftaran semula, pemohon diminta membeli satu set Borang Pendaftaran Semula pada harga RM 4/= untuk dilengkapi dan mengemukakan permohonan itu beserta dokumen-dokumen sokongan seperti di perkara 6 (a) hingga (i) kepada Pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah berkaitan.
  2. Pemohon adalah diingatkan supaya menyediakan wang pos atau cek hanya setelah permohonannya lengkap.

TASKA SRI INTAN

No comments:

Post a Comment

Komen disini... Mamaiyad sedia mendengarnya